Antalya’da banka vazifelisi üzere davranarak Dudu Çingil’i telefonla arayan dolandırıcılar, kredi kartı aidatını hesabına yatıracağını söyledi. Parayı hesaba yatırıp Çingil’in inancını kazanan dolandırıcılar, bilgilerini aldıkları bayan ismine 2 bankadan kredi çekti. Kredi çekilen ikinci bankadan arayan vazifelinin ikazıyla dolandırıldığını anlayan Çingil, yaşadığı olayı yargıya taşıdı.
Banka irtibat numarası üzere görünen bir sınırdan arandığını anlatan Dudu Çingil, “0850’li bir numaradan arandım. ‘Kredi kartı aidatı ödemesi yapacağız’ diyerek IBAN numaramı istediler, akabinde hesabıma parayı yatırdılar. Çok karmaşık ve laf kalabalığı ile geçen bir konuşmaydı. Konuşmanın devamında ‘Bu paranın devamı var’ denildi. Diğer bankadan IBAN numarası istediler. Bir bankadaki hesabımın da IBAN numarasını verdim. Lakin art planda benim adıma iki bankadan kredi çekmişler. Telefon trafiği 20 dakika sürdü. 20 dakikanın sonunda ikinci bankanın ihtarıyla adıma kredi çekildiğini öğrendim” dedi. Çingil, kendisini dolandıranlardan şikayetçi oldu.
MAĞDURİYETİNİ MAHKEMEYE TAŞIDI
Antalya 2’nci Tüketici Mahkemesi’nde görülen duruşmada Dudu Çingil, krediyi kendisinin çekmediğini, dolandırıcılar tarafından 20 dakika boyunca telefonda oyalanarak bilgilerinin alındığını ve bankanın ikazıyla dolandırıldığını anladığını söz etti. 2 bankadan çekilen kredinin birinin iptal edildiğini kaydeden Çingil, öteki bankadaki 81 bin liralık kredi borcunun 9 bin 400 liralık taksitini ödediğini belirtti. Mahkeme heyeti, münasebeti ekli kararda açıklanmak üzere, Dudu Çingil’in borçlu olmadığının tespitine, kredi taksiti 9 bin 400 liralık fiyatın bankadan alınarak kendisine ödenmesine hükmetti. (DHA)